INSPRE TARA PROMISA

TRECEREA IORDANULUI

RIUL IORDAN

Iosua 3:1-17

*PREGATIREA: cap.3:1-13

1 Pornirea spre Sitim v:1

2 Poruncile,v:2-4: -chivotul[un prototip pentru Hristos]

– o calauza pentru drumul “pe care n-ati mai trecut”

Ioan 10:4,Ps.23:1-2,Evr. 12:1-2.

3 Fagaduinta,v.:5”va face”  2 Cor. 6:14;7:1, Ioan 17:17,1 Ioan 1:7-9.

4 Incurajarea,v:7-8 ,In spatele lui Iosua statea Atotputernicul Dumnezeu.

5 Alte instructiuni,v:9-13.

*TRECEREA:cap.3:14-17.

1 Miunea apelor despartite,v:14-16.Ce priveliste trebuie sa fi fost!

Observati momentul:cind “Iordanul se varsa peste toatemalurile”.

2 Chivotul ,v:17:Observati unde s-a gasit:”pina a ispravit tot poporul de trecut Iordanul”.

3 REUSITA.”Tot poporul”,v.:17,nici unul pierdut,nici unul inecat-tot poprul

Ioan 17:12,Evrei 7:25.

*PIETRE DE ADUCERE AMINTE: cap4:1-24.

1 Barbati reprezentativi.v.1-2,pentru fiecare semintie.

2 Pietre memoriabile,v.3-9”le-au luat…le-au pus”

3 Scopul,v:6,aducere aminte-pentru cei ce vor intrba in viitor:”Ce insemneaza….?

Se poate compara cu alte “pietre”memoriale date de Dumnezeu:Ex.12:26-27;13:

13-14;Deut.6:20-25;Ps. 44:1;78:1-8.In present:botezul-Mat.28:19 si Cina Domnului-

1 Cor.11:23-26.spre pomenirea Lui.

*PROTOTIPURI

1 Trecerea Iordanului este o ilustrare a mortii si invierii impreuna cu Hristos—Rom.6:1-11;

Efeseni 2:5-6;Col.3:1-3,crestinul se indentifica cu Hristos in moartea,ingroparea,invierea si

Inaltarea lui Hristos.Pe aceasta cale intra in mostenirea spirituala.

2 Imaginea Evangheliei—in trecerea Iordanului,calea de mintuire:

-O cale curioasa,neasteptata,Fapte 17:18-20,

-O cale noua,Ios 3:4; Evr,10:20,

-O cale usoara,Efes. 2:8-9,nu prin fapte,

-O cale scurta ,Ioan 6:47, nu ocolisiuri prin ceremonii,etc….

-O cale sigura, Ioan 10:28;v:17,

-O cale cu indrumare divina,Iosua 3:7-8,

– Singura cale[si nu alta] Fapte 4:12,

Daca ar fi refuzat aceasta posibilitate,n-ar fi putut tranversa Iordanul.

Inspre destinatia finala Cerul :se poate numai prin Isus,EL e :Calea,Adevarul si Viata.

AMIN

2 gânduri despre „INSPRE TARA PROMISA

  1. „Este un singur Domn, o singura credinta , un singur Botez” Ef.4.5
    Domnul mantuie prin credinta celui ce se boteaza in Hristos. Gal 3.27.
    Enuntul unicului Botez: „Hristos s-a botezat in moarte si a inviat din moarte, Iar cei ce cred, se boteaza impreuna cu El ca marturie a cugetului si principiu de viata -am murit si inviat impreuna cu Hristos.”
    Apa este doar o fata a unicului botez ce intareste Botezul.
    Botezul in Duh Sfant este o lucrare prin exclusivitate a Domnului Hristos, ca si jertfa Sa pentru care se cere doar credinta. Cand crezi in Domnul Hristos, si te botezi, in Numele Domnului Hristos, primesti Duh Sfant, si te umpli de Duh. Enorm de putini se umplu de Duh. .
    Cand esti umplut de ceea ce a turnat Hristos – Duhul, mori si invii impreuna cu Hristos. Asa ca botezul in Duh sau umpelrea cu Duh.definesc „un singur Botez”.

    • Daca e asa cum incercati sa argumentati cuvantul un singur :Botez” Ce facem cu botezul cu foc,ce facem cu botezul,pocaintei,ce facem cu botezul nou testamental,ce facem cu botezul cu Duhul Sfant.Daca ucenici erau plini de Duhul Sfant cand au crezut si au inceput sa il urmeze pe Isus;mai era nevoie ca Isus sa se prezinte la ei cu usile incuiate si sa le spuna :despre Duhul Sfant(in ev.)mai era nevoie sa le spuna inainte de inaltare (Fapte.)ramaneti pana veti primi o putere,mai era nevoie ca Pavel sa intrebe in cap.19 ,cu ce botez a-ti fost botezati,si acolo se vorbeste de trei actiuni deosebit.:1.trecut(botezul lui Ioan,2.botezul Nou Testamental ;in numele Tatalui,a Fiului,si A duhului Sfant si a 3.Daca tinem cont ca un om sa se pocaieasca trebuie sa creada si sa se intoarca de la faptele murdare la Hristos ,sa devina un om nou si apoi sa primeasca botezul in apa(dupa argumentul D-voastra nu mai era nevoie de o actiune in plus =pentru ca sustineti ca atunci cand ai credinta sa te botezi, ai si primit umplera cu Duhul Sfant. De ce atunci Pavel mai face un lucru in plus (oare el nu era slujitorul si apostolul lui Isus Hristos?De ce numai dupa ce si-a pus mainile peste ei Duhul Sfant sa coborat,de ce nu e cum sustineti d-voastra ca atunci cand crezi si te pocaiesti,de ce atunci au vorbit in alte limbi(ori vorbirea in alte limbi a fost numai pentru atunci?).De ce scoatem atunci versetul Biblic spus de Isus,…..va da Duhul Sfant celor ce il cer. de ce mai era nevoie de o zi a CINCIZECIMI?de ce?.de ce?

      6. Cand si-a pus Pavel mainile peste ei, Duhul Sfant S-a coborat peste ei, si vorbeau in alte limbi si proroceau.
      imi pare rau sa va spun caci Biblia vorbeste de o zi in care Domnul Isus intalnindu-se cu ucenici le-a spus

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s