PSALMUL „50” UN PSALM UNDE DUMNEZEU VORBESTE…

PSALMUL „50” – DESCOPERIREA FELULUI DE VORBIRE A LUI DUMNEZEU.

Felul de vorbire a lui Dumnezeu,este diferit . Prin vorbire ,El cauta sa transmita un mesaj: de intoarcere,ridicare,mangaiere,imbarbatare…Sa observam cateva feluri ,situatii in care Dumnezeu vorbeste dupa cele ce ne sunt descoperite de Asaf:

1.DUMNEZEU VORBESTE PRIN NATURA (vers.1)

Dumnezeu vorbeste naturii,chemand pamantul de la rasaritul soarelui si pana la asfintitul lui.

2.DUMNEZEU VORBESTE IN SION (vers.2)

Dumnezeu vorbeste prin desavarsita-I frumusete aratata in toata stralucirea in Sion.

3.DUMNEZEU VORBESTE PRIN PUTEREA TARIEI LUI (vers.3)

Dumnezeu vorbeste prin focul mistuitor care merge inaintea Lui,prin zgomotul plin de frica produs de furtuna puternica care-L inconjoara.

4.DUMNEZEU VORBESTE PRINTR-O VORBIRE ACCENTUATA (vers.4-5)

Vorbirea Lui parca se accentueaza,devine o adevarata strigare,indreptata spre ceruri si     spre pamant . In strigarea Lui porunceste cu tarie: „Strangeti-Mi pe credinciosii Mei, care au facut legamant cu Mine prin jertfa!”,caci as vrea ca din ceruri sa se vesteasca dreapta judecata a lui Dumnezeu si  sa se stie caci Dumnezeu este Cel care judeca.

5.DUMNEZEU VORBESTE DESCOPERIND JERTFA PLACUTA LUI(vers.7-14)

Asculta poporul Meu caci voi vorbi si  pe tine Israele te voi instinta de cateva adevaruri:

1.Eu sunt Dumnezeu ,Dumnezeul tau- cu alte cuvinte tine minte sa nu ai alti dumnezeui.

2. Jertfele tale sunt multe la numar si sunt aduse fara incetare,ce am impotriva ta a vrut Dumnezeu sa transmita lui Israel si ne transmite astazi noua,odata cu jertfele cu care ne mandrim sa nu uitam trebuie adusa si multumirea si implinirea juruintelor pe care le-ai facut fata de Mine.

6.DUMNEZEU VORBESTE PRIN PROMISIUNI (VERS.15)

Dupa toate acestea cheama-Ma in ziua necazului ,Eu te voi izbavi ,iar tu ma vei proslavi.

7.DUMNEZEU VORBESTE DESCOPERIND PE CEL RAU (vers.16-20).

Apoi vorbirea Lui se indreapta inspre o parte din popor pe care ii numeste in vers.16 “celui rau”

El nu poate sa vada fatarnicia si duplicitatea omeneasca. Inaintea Lui orice masca va fi indepartata ,caci El cauta si cunosta inima omului.

De ce te lauzi cu insiruiri din legile Mele si ai pe buze legamantul Meu.,cand faptele tale sunt departe de ceea ce te pretinzi ca esti;

1 Nu primesti mustrarea – nu a fost prorcul bun, predicatorul a vorbit pentru cel de langa mine si poezia ori cantarea taie in cel de langa mine caci sunt pacatosi.

2.Esti partasi la aceleasi fapte murdare cu hoti si preacurvarii – prin faptul ca prin tacera ta te faci partasi cu ei, fara sa le descoperi goliciunea sufletului lor.

3.Numai aici in Casa Mea ai cuvinte prin care insirui legile mele dar dupa  ce iesi afara nu este nici o diferenta intre tine si cei din lume,iti dai drumul la gura  si limba urzeste nelegiuire intocmai ca cei lumesti.

4.Esti gata de a vorbi de rau pe fratele tau si gasesti pricina de clevetire pana si in copilul mamei tale.

5. Uite ce ai facut ,ai crezut ca Eu nu te vad,Nu te cunosc,nu stiu, (la fel a actionat si Iov pana cand a avut o intalnire cu Cel prea Inalt,marturisindu-se spune am vorbit despre tine din auzite,am vorbit lucruri necunoscute,acuma ma pocaiesc in tarana si cenusa).

8.DUMNEZEU VORBESTE TACAND (vers.21)

La toate acestea Dumnezeu a tacut . Omule plin de rautate   ai crezut ca Eu sunt ca tine,cand ai vazut ca am tacut.Tu stii caci chiar tacand ,Eu totusi vorbesc….

De ce totusi a tacut Dumnezeu???

Tacerea lui Dumnezeu nu insemneaza ca :

(a)   Ca El priveste cu indiferenta fata de pacat si pacatosi

(b) Ca El aproba pacatul,si trairea in pacat…

(c) Ca tacand este in necunostinta fata de pacatele care se savarsesc.

Prin tacere Dumnezeu transmite cateva mesaje pentru cel rau:

1.Prin tacera Lui  isi ia un timp de reculegere :ce as mai fi putut sa fac viei Mele ,am facut totul si  cand colo a dat struguri salbatici,(profetul Isaia) .Cine a mai auzit vreodata ca un popor sa mearga dupa alti dumnezi si  sa paraseasca pe Dumnezeul Adevarat,Dumnezeul apelor,vii (profetul Ieremia). Trairea in felul acesta l-a adus pe Dumnezeu la o stare de mila intocmai cum spune prorocul Osea .11-7-8).

2.Prin tacera Lui,transmite,dragostea si indelunga rabdare a lui Dumnezeu fata de cel rau. Dumnezeu are o indelunga rabdare si nu doreste moarte pacatosului si intoarcerea lui,i-a dat timp de pocainta,si in tacere Dumnezeu il asteapta.In tacerea Lui asteapta pocainta noastra;ti-am dat timp sa te pocaiesti (Apoc.3)

3.Prin tacere Dumnezeu vrea sa transmita un mesaj de judecata pentru cel rau; Cand nu mai auzi vocea Domnului ,pregateste-te poate ca sa se coboare din cer pedeapsa lui Dumnezeu(cand parinti ne mai loveau cu nuiaua foloseau expresia aceasta:se coboara din cer nuiaua la tine”) Imparatul Saul (1 Sam.281-15) are parte sa guste din tacerea lui Dumnezeu,ajunge sa se nacajeasca si  sa spuna : Dumnezeu s-a departat de mine si nu mi-a mai raspuns. Ce trist e sa fi lepadat de Dumnezeu si sa nu iti mai vorbeasca. Irod si Pilat a avut aceiasi soarta.

4.Prin tacere Dumnezeu transmite mesajul de incetare a indurari Lui. Oameni au intins peste masura rabdarea lui Dumnezeu prin amanarea timpului de pocainta nu le mai ramane decat un lucru; indepartare pentru tot deauna de la fata Domnului.

9.DUMNEZEU VORBESTE PEDEPSIND.(vers.22)                                                                                                                                                                           Ce trist sa nu avem un izbavitor care sa ne scape ,vom ramane sfasiati.Deci sa nu uitam de Domnul niciodata.        

 

10.DUMNEZEU VORBESTE ANTICIPAND UN VIITOR STRALUCIT ( vers.23)                                                                                                                     Plini de veghere pe cale Dumnezeu ne garanteaza prin Cuvantul Sau mantuirea.

***Plini de incredere in sfatul si vorbire Lui  sa ne apropiem de El  spunand cuvintele rostite de Samuel : Vorbeste Doamnre ca robul tau asculta.

~strainisicalatori~

(dutu)

Lasă un răspuns

