O CASĂ DE DORIT

O CASĂ DE DORIT (Ps.127:1-5).

 

*Cuvîntul de aur:   Daca nu zideste Domnul o casa, degeaba lucreaza cei ce o zidesc; daca nu pazeste Domnul o cetate, degeaba vegheaza cel ce o pazeste. (vers.1).

1.CASA LA CARE LUCREAZĂ DUMNEZEU (vers.1a).

Solomon descrie in cartea Eclesiastul felul în care el a construit, tot ce a construit el s-a dărmat, dar ce construieşte Domnul rămîne.Priviţi felul în care se scoate în evidenţă, felul în care şi-a scos EUL în evidenţă:

–          „Am facut lucruri mari: mi-am zidit case, mi-am sadit vii, mi-am facut gradini si livezi de pomi si am sadit in ele tot felul de pomi roditori. Mi-am facut iazuri, ca sa ud dumbrava unde cresc copacii. Am cumparat robi si roabe, si am avut copii de casa; am avut cirezi de boi si turme de oi, mai mult decat toti cei ce fusesera inainte de mine in Ierusalim.  Mi-am strans argint si aur, si bogatii ca de imparati si tari. Mi-am adus cantareti si cantarete, si desfatarea fiilor oamenilor: o multime de femei.  Am ajuns mare, mai mare decat toti cei ce erau inaintea mea in Ierusalim. Mi-am pastrat chiar intelepciunea. Tot ce mi-au poftit ochii, le-am dat; nu mi-am oprit inima de la nicio veselie, ci am lasat-o sa se bucure de toata truda mea, si aceasta mi-a fost partea din toata osteneala mea. Apoi, cand m-am uitat cu bagare de seama la toate lucrarile pe care le facusem cu mainile mele si la truda cu care le facusem, am vazut ca in toate este numai desertaciune si goana dupa vant, si ca nu este nimic trainic sub soare.” (Eclesiastul.2:4-11).

–          Daca nu l-a împlicat pe Dumnezeu , a ajuns să spună mai tîrziu ,totul este deşărtăciune şi goană după vînt. Ce construieşte Dumnezeu rămîne trainic, veşnic.

2.CASA PAZITĂ DE DUMNEZEU (vers.1b).

– Dumnezeu cînd păzeşte casa noastră atunci putem să fim în linişte deplină.

-Psalmistul vede în Dumnezeu o pază sigură şi încontinu:  Cel ce te pazeste nu va dormita.  Iata ca nu dormiteaza, nici nu doarme Cel ce pazeste pe Israel.  Domnul este pazitorul tau, Domnul este umbra ta pe mana ta cea dreapta.  De aceea nu te va bate soarele ziua, nici luna noaptea.  Domnul te va pazi de orice rau, iti va pazi sufletul.  Domnul te va pazi la plecare si la venire, de acum si pana in veac. (Ps.121:3b-8).

 

3.CASA BINECUVÎNTATĂ (vers.2)

-Dumnezeu binecuvintează casa preaiubiţilor Lui:  El le da paine ca in somn.

 

4.CASA PE CARE O RĂSPLĂTEŞTE (vers.3-5a).

-Copiii în casa neprihănitului sunt binecuvîntării date de Domnul ,ca răsplătire din partea Lui.

 

5.CASA UNDE VRĂŞMAŞUL NU POATE INTRA (vers5b)

In primul rind o asemenea casă este ocrotită de Dumnezeu cu îngeri Lui.

-Vrăşmaşul va încerca dar nu va reuşi căci toate intrările celui rău sunt blocate.

~străinişicălători~

(duţu)

Lasă un răspuns

