HAI SA RADEM DE UNU SINGUR, AJUTA…

Beneficiile Râsului Pentru Sănătate: 8 Lucruri Interesante

Omul a fost creat spre bucuria vieţii, iar nu spre o stare apăsătoare de tristeţe sau de mâhnire. Râsul, veselia şi buna dispoziţie sunt trăsăturile fireşti ale unei stări afective sănătoase. A râde în fiecare zi înseamnă pe de o parte a reduce nivelul hormonilor de stres şi tensiunea arterială, iar pe de altă parte, înseamnă creşterea fluxului sangvin şi oxigenarea sângelui care curge prin tot corpul.

rasul beneficii de sanatate

Râsul reprezintă de altfel un antrenament natural pentru o serie de grupe de muşchi. Din punct de vedere medical, râsul ne poate apăra împotriva bolilor, şi chiar poate creşte răspunsul imunitar bun împotriva tumorilor, prin acţiunea de ucidere a celulelor maligne din corp în cazul cancerului sau bolilor cronice. Hohotele de râs au fost de asemenea asociate cu creşterea inteligenţei, a creativităţii şi a capacităţii de memorare.

Ce este râsul şi cum funcţionează

Râsul este un mecanism social prin care ne facem prieteni şi conexiuni. Însă legătura dintre râs şi sănătatea este una fundamentală, studiată astăzi de antropologie şi medicii nutriţionişti. Râsul este un analgezic natural, care reduce stresul şi anxietatea în cazul bolilor fizice.

Din perspectivă biologică, râsul este un răspuns natural la stimulii externi, pe care îi găsim amuzanţi. Aceştia pot fi sub formă de imagini, sunete, senzaţii fizice sau amintiri. Răspunsul fizic de râs este foarte rapid.

Când simţurile noastre sunt expuse la ceva amuzant, un curent electric trece prin sistemul nostru nervos şi ajunge în cortexul cerebral. Funcțţile superioare ale creierului din emisfera stângă decodează cuvintele şi structura sintactică într-o abordare analitică a informaţiilor, în timp ce emisfera dreapta – care este mai creativă, „înțelege” umorul. Când în centrul vizual al creierului nostru se formează o imagine a ideii de umor, sistemul nostru emoţional (limbic) eliberează substanţe chimice care îmbunătăţesc starea de spirit sau cresc starea de fericire şi bună-dispoziţie.

Participarea la activităţi care stimulează râsul sau la situaţii de viaţă pline de umor dau corpul nostru şansa de a-a-şi exercita diafragma, muşchii faciali, muşchii picioarelor, spatelui şi muşchii abdominali. Nivelurile de cortizol şi adrenalină din corp (care sunt consideraţi hormoni de stres), sunt reduşi prin râs, îmbunătăţind astfel starea noastră de sănătate.

Umorul este de asemenea o modalitate de a creşte retenţia de informații în contextul academic sau profesional, din cauza numărului mare de conexiuni mentale între informaţiile și răspunsurile emoţionale (râsetele). Numărul de celule T şi interferon gamma – care sunt vânătorii principali ai bolilor şi tumorilor, cresc prin râs, şi bolile de tipul infecţiilor căilor respiratorii sau răcelile frecvente scad în frecvenţă şi intestitate.

1. Reduce hormonii de stres

Deşi unii hormoni de stres sunt substanţe chimice necesare în organism, în anumite situaţii, nivelurile ridicate ale acestora, fără aplicaţii utile, pot provoca un dezechilibru în homeostazie şi pot avea un impact asupra comportamentului nostru. Aceştia sunt numiţi hormoni imunosupresori, care pot avea efecte nocive asupra sistemului imunitar. Râsul duce la diminuarea prezenței şi producţiei acestor hormoni de stres şi astfel nosastră generală de sănătate fizică, psihică şi emoţională se îmbunătăţeşte semnificativ.

2. Creşte hormonii benefici – endofrinele

Pe partea pozitivă a impactului hormonilor asupra corpului, râsul poate creşte numărul de hormoni benefici, de tipul endorfinelor şi a altor neurotransmiţători din organism. Eliberarea de endorfine reduce durerea şi astfel râsul acţionează ca un analgezic sau un amortizor pentru durere, tensiune, furie şi alte stări negative. O creştere a neurotransmiţătorilor înseamnă o funcţionare mai rapidă a creierului. Acesta poate face conexiuni mult mai rapid, şi poate înţelege situaţii problematice la o rată mai mare.

3. Întăreşte sistemul imunitar

Râsul peste un stimulent imunitar extraordinar. Acest efect a fost studiat pe scara largă, iar concluziile sunt uimitoare: râsul poate stimula celulele de anticorpi să se dezvolte într-un ritm mai rapid prin schimbarea chimiei organismului datorată modificărilor hormonale. Această creștere a anticorpilor înseamnă că organismul este capabil să combată boli şi infecţii mult mai uşor. Celulele T sunt un tip de celule albe din sânge numite limfocite. Studiile au arătat că aceste celule T cresc foarte mult la o persoană care râde cu regularitate.

4. Stimulează contracţia muşchilor

În afară de beneficiile „interne” ale râsului, acesta poate fi şi un mod natural al corpului de a-şi exercita diferite grupe de mușchi. Când râdem – fie în hohote, fie un simplu chicot, muşchii noştri se contractă pentru a crea această mişcare. Vechea zicală care spune că „este nevoie de mai mulţi muschi pentru a te încrunta decât pentru a zâmbi” este oarecum adevărată. Râsul angajează diafragma organismului şi sistemele musculare abdominale. Acesta este motivul pentru care atunci când râdem mult sau avem crize lungi de râs, simţim o senzaţie de durere la nivelul muşchilor abdominali. Muschii faciali sunt de asemenea exercitaţi, la fel ca atunci când cântăm sau vorbim cu voce tare.

5. Contribuie la prevenirea cancerului

Râsul luptă împotriva cancerului prin creşterea nivelului de interferon-gamma în organism. Acesta stimulează celulele B, celulele T, celulele NK şi imunoglobulina, şi reglementează creşterea celulară. Aceşti compuși sunt parte integrantă a unui sistem imunitar sănătos, şi totodată linii de apărare împotriva cancerului şi a creșterii anormalăea tumorilor periculoase în organism. Râde în fiecare zi dacă vrei să stai departe de doctori!

6. Reglează tensiunea arterială

Pentru cineva cu tensiune arteriala crescută, râsul „abundent” poate duce la scăderea tensiunii arteriale. Studiile au arătat că “râsul voios” cauzează o creștere iniţială a tensiunii arteriale, datorită activității fizice efectuate, dar care este urmată de o scădere sub nivelul tensiunii arteriale normale din starea de repaus. Aceasta este o dovadă în plus că râsul îmbunătăţeşte într-adevăr circulaţia şi poate astfel preveni bolile de inimă.

7. Ajută la oxigenarea sângelui

Râsul angajează sistemul nostru respirator într-un ritm rapid şi energic, pentru o perioadă scurtă de timp. Această activitate intensă stimulează creșterea fluxului sanguin pe măsură ce ritmul cardiac creşte temporar, ceea ce înseamnă creşterea cantităţii de oxigen care circulă către creier. Oxigenul este esenţial pentru sănătatea creierului. În plus, activitatea pulmonară primeste un impuls benefic atunci când râdem, întrucât creşte nivelul de ventilare a plămânilor.

8. Îmbunătăţeşte starea de spirit

Studiile au arătat că un simplu zâmbet sau un hohot de râs poate creşte nivelul de fericire. Hohotele de râs s-au dovedit a fi analgezice, cu rol în reducerea durerii, chiar la nivel inconştient, provocând o îmbunătăţire a stării noastre de bine.

Chiar dacă nu avem nimic amuzant la care să râdem, râsul forţat ne poate aduce la fel de bine într-o stare pozitivă şi benefică sănătăţii. Creierul mostru nu ştie să recunoască dacă stimulul de râs este autentic sau nu.

Efecte secundare?

Da, râsul poate da dureri musculare. Când râzi mult, muşchii abdominali se pot inflama şi deveni dureroşi. Acest efect nu este permanent, ci este chiar o formă de exerciţiu benefic.

Nu există dovezi ştiinţifice care să arate că râsul în sine are efecte negative asupra inimii, decât dacă acesta apare atunci când există probleme grave de sănătate, cum sunt bolile cardiace severe, în care stimulul de râs poate duce la creşterea temporară a tensiunii arteriale. De asemenea, râsul ar trebui să evitat în perioada de recuperare după intervenţii chirurgicale abdominale sau în altă zonă a corpului.

– See more at: http://lataifas.ro/ganduri-idei-citate/17067/beneficiile-rasului-pentru-sanatate-8-lucruri-interesante/#sthash.tGlc00Tb.dpuf

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s