MOŞTENIREA NU SE VINDE

MOŞTENIREA NU SE VINDE

 LUMEA ÎN CARE SE VÎND VALORILE (1Imparati.21:1-20)

***Nu tot ce se vinde scump e valoros,şi nu tot ce e antic are valoare (dutu)

*Cuvantul de aur:   Dar Nabot a raspuns lui Ahab: „Sa ma fereasca Domnul sa-ti dau mostenirea parintilor mei!” (vers.3).

Trăim într-o lume în care ce este “VALOROS” este considerat fără valoare, şi ce este fără valoare este considerat “VALOROS”

O DESCRIERE ISTORICĂ

-Nabot refuză să vînda via pe care o avea, orice preţ ar fi oferit pentru ea.

-Impăratul vrea să o cumpere, dar el refuză orice ofertă împărătească, pe simplul motiv: via nu o vand,  putea să primească bani mulţi şi să trăiească fără grije toată viaţa.

– Nabot insă a insistat, via nu este de vîndut, este moştenire de la tata, şi nu o vînd.

-Cumpărători (deşi via nu a fost de vîndut) vreau cu orice preţ via.

-Motivele pentru care doreau aşa de mult via:

1.Era la vedere,

2.Era intr-o locatie buna,

3.Avea perspective cumpărătorul.

-Un propietar hotărît:

-Via este a mea,

-via este moştenire,

-via nu o vînd,

-moştenirea e scumpa,

– Via nu poate fi instrăinata niciodata.

-Sunt gata să plătesc orice preţ , numai ca moştenirea să nu fie înstrăinată.

~O LECŢIE A TRECUTULUI, VALABILĂ ŞI ASTĂZI~

*Cuvantul lui Dumnezeu este plin de valoare în fiecare zi pentru cei credincioşi.

 

1. SĂ APRECIEM ADEVĂRATELE VALORI

-Nu tot ce se vinde scump e valoros,şi nu tot ce e antic are valoare (dutu)

*Cîteva lucruri care au fost valoroase, sunt valoroase şi vor avea valoare:

1. MOŞTENIREA PĂRINTEASCĂ.

2. MOŞTENIREA CEREASCĂ.

In aceste doua moşteniri găsim valori de neegalat…

 

*IN MOŞTENIREA PĂRINTEASCĂ GĂSIM:

-amintirile copilăriei (ceea mai frumoasă etapă din viaţa unui muritor):

– joca fără întrerupere,

-durerea fără lacrămii,

-bucuria izvorîtă din orice lucru ori fiinţă întîlnită,

-viaţa fără grijii

-vocea dulce a mamei şi a tatălui care ne chema pe nume,

-acolo e casa părintească,

-acolo sunt urmele genunchilor părinţilor mei, care mă purtau în rugăciune către Dumnezeu,

-acolo am învăţat că familia e o valoare de negalat,

*M-a învăţat  Nabot că moştenirea părintească are valoare, şi ori cît ar fi cineva dispus să plătească pentru ea, moştenirea părintească nu se vinde.

*De aceea m-am hotărît mostenirea de la părinţi nu se înstreinează, nu o voi  vinde.

 

*IN MOŞTENIREA CEREASCĂ GĂSIM

1.CREDINŢA  ÎN DUMNEZEU

-În casa părintească am obţinut credinţa într-un Dumnezeu adevărat, credinţă care nu poate fi, vîndută, înstrăinată.

-Inaintaşi credinţei mi-au arătat valoarea ei, credinţă pentru care au fost gata să moară, pe arenele romane, să fie aruncaţi la fiare sălbatice, să fie arşi de vii…

-Mi-a dovedit Daniel şi prieteni lui, credinţa nu se schimbă, nu se vinde, nu se înstreinează, se păstrează aşa cum este nealterată. (Iuda)

-Mi-au dovedit inaintaşi credinţei ca nu sunt favoruri si nu exista slava omeneasca cu care aş putea să îmi schimb credinţa.

-Mi-au dovedit bărbaţi şi femei puternice în credinţă şi de acea m-am hotărît categoric, “credinţa în Dumnezeul meu nu o vînd” voi spune orişicui că credinţă ca a mea nui în Domnul.

 

2.CREDINCIOŞIA FAŢĂ DE DUMNEZEU

-În casa părintească am învăţat ce însemnează credincioşie, şi am văzut împortanţa ei.

-Acolo ne-a învăţat Dumnezeu că în credincioşie nu există loc de negociere.

-M-a învăţat Daniel si prieteni lui din scripturii caci credincioşia e negociabilă, ci e o dovadă a dragostei pînă la moarte.

– A fost aruncat Daniel în groapa leilor, şi cei trei tineri în cuptorul cu foc, dar statornicia lor în credincioşia faţă de Dumnezeu, a fost onorata cu prezenţa şi protecţia Lui.

– Am învăţat de la Nabot că lecţia despre credincioşie nu se uită, chiar dacă profesoriei (tata şi mama) au plecat la cele veşnice.

-Pînă la urmă m-am hotărît categoric: credincioşia faţă de Dumnezeu şi faţă de moştenirea părinteasca nu e de negociat, eu n-an să negociez.

 

3.DRAGOSTEA FAŢĂ DE DUMNEZEU

-În dragoste nu există schimbare,aşa am primit, aşa cred, şi aşa trăiesc..

-Dragostea e veşnică, ea e Dumnezeu.

-Eu m-am hotărît, Dragostea faţă de moştenirea părintească, faţă de  Dumnezeu nu mi-o schimb, voi rămînea statornic ,voi spune orişi cui că dragoste ca a mea nui în Domnul.

 

*PENTRU MOŞTENIRE SE PLĂTEŞTE UN PREŢ

-Moştenirea e valoarea lăsata de părinţi şi de Dumnezeu.

-Moştenirea lui Nabot a fost obtinută prin hotărîra judecătorească a lui Dumnezeu din cartea Levetic, moştenirea trebuia păstrata.

-Moştenirea rămasă de la părinţi e munca, sudoarea transpiraţia lor, ea nu poate fi înlăturată.

-Moştenirea din cer e hotărîrea lui Dumnezeu în dreptul fiecărui dintre noi ea nu trebuie inlaturata…

*Dar pentru a se păstra moştenirea, trebuie plătit un preţ…

Nabot a platit cu viaţa lui (vers.13-14), martirii au platit cu viata lor:  Altii au suferit batjocuri, batai, lanturi si inchisoare; au fost ucisi cu pietre, taiati in doua cu ferastraul, chinuiti; au murit ucisi de sabie, au pribegit imbracati cu cojoace si in piei de capre, lipsiti de toate, prigoniti, munciti  ei, de care lumea nu era vrednica – au ratacit prin pustiuri, prin munti, prin pesteri si prin crapaturile pamantului. (Evrei.11:36-38).

***Şi astăzi pentru păstrarea moştenirii, cereşti ori pămînteşti se plăteşte un preţ, eşti dispus să îl plăteşti??? Dacă, Da, atunci moştenirea îţi aparţine…

*Fi binecuvîntat de Domnul !

~străinişicălători~

(duţu)

Un gând despre „MOŞTENIREA NU SE VINDE

Lasă un răspuns

