RUGĂCIUNEA DIN “ODĂIŢA TA”

RUGĂCIUNEA DIN “ODĂIŢA TA” (Mat.6:6)   By David (duţu) Miclea

*Cuvîntul de aur: Ci tu, cand te rogi, intra in odaita ta, incuie-ti usa si roaga-te Tatalui tau, care este in ascuns; si Tatal tau, care vede in ascuns, iti va rasplati. (Mat.6:6.

CÎND VREI CA RUGĂCIUNEA SĂ ÎŢI FIE ASCULTATĂ, ASCULTă CE DOMNUL ÎŢI VA SPUNE…

1. UN VERSET PERSONAL
-Acest verset e spus direct tuturor acelor care se roagă, în mod deosebit fiecărui dintre noi.
-Daca e personal pentru mine ce am de făcut, Cînd Dumnezeu vorbeşte, eu trebuie să i-au seama, să-L ascult, şi sa fac ce îmi spune dacă vreau ca rugăciunea să-mi fie ascultată.

2. FII SIGUR CĂ AI UN LOC DE ÎNCHINARE
-O odăiţă, o odăiţă a ta.
-Aici nu mă refer în mod special la o cameră 4x6m ori 10x12ft, ci la un loc special unde să poţi să te rogi.
-Odăiţa aceia poate fi ori unde…, pentru mine in ani copilăriei mele au fost locurile ascunse din preajma casei părinţilor mei, unde mă retrăgeam să întru în odăiţa mea cu Dumnezeul meu să mă rog Lui.
-În ani tinereţii mele preferam să străbat pe jos distanţe, evitam mersul cu autobuzul, numai să am ocazia să intru în odăiţa mea să mă rog lui Dumnezeu.
-În ani de armată nu era loc mai liniştit, mai frumos mai ocrotit ca pe acoperişul celei mai mari turnătorii de oţel pe vremea aceia unde alergam să intru în odăiţa mea în părtăşie cu Dumnezeu, nu mă deranja căldura ieşită din acoperişul de tablă din zilele însorite gălăţene, nici frigul şi nici viscolul ce se abătea iarna la înălţimea unde eram pe tabla care puteai să aluneci oricînd de la o înălţime enormă (aprox80m), nici gălăgia produsă de furnal, de maşinările ce erau acolo, ştiiam un lucru eu eram în odăiţă, în odăiţa mea cu Dumnezeul meu , în părtăşie.
-Ani au trecut, locul odăiţei l-am schimbat după împrejurări şi vremuri, odată la volanul maşinii mele în drum spre serviciu, atunci cînd cei din jur se uitau la mine ca la un descrerat, ca la un ieşit din minţi, eu eram în odăiţa mea în legătură cu Dumnezeu, cîntam predicam, mă rugam,ajungeam pănă la lacrimi, Îi rugam(pe Dumnezeu) să stea pe scaunul din dreapta să discutăm împreună,aveam atîtea să îi spun încît ori cît au fost distanţele de lungi, nu îmi terminam spusele, abia aşteptam să intru din nou în odăiţa mea în părtăşie cu El.
-Am pierdut mult în viaţă (aici cu smerenie mă mărturisesc) dar niciodată n-am pierdut “Odăiţa mea” locul întîlnirii mele cu Dumnezeu.
*** Tu ai un asemenea loc, o asemenea odăiţă unde să fii tu şi cu Dumnezeu, poate în casa ta, poate pe drum, poate…, ai un asemenea loc pe care să-l numeşti simplu: “Odăiţa mea”?

3. FII SIGUR CĂ INTRI ÎN ODĂIŢĂ TA, NU ÎN ODĂIŢA ALTUIA..
-Nu trebuie să intri în odăiţa altuia, in ritualurile, vocea, gesturile, cuvintele de rugăciune a altora (o Doamne prea mulţi împrumută odăiţa altora), ci trebuie să intri în odăiţa ta, in locul unde te simţi bine, în rugăciunea normală care iţi izvorăşte din adîncul inimi tale, în cuvintele tale simple dar care au un impact mare la Dumnezeu . Intră aşa cum a intrat psalmistul cu glasul lui, nu cu glasul altuia; Cu glasul meu strig catre Domnul, cu glasul meu ma rog catre Domnul. (Ps.142:1).
***Fii original, foloseşte odăiţa ta.

4. AI GRIJĂ SĂ ÎNCHIZI UŞA DUPĂ TINE.
-Odată intrat în odăiţa ta fii sigur că uşa îţi este închisă bine, legăturile cu lumea tăiate, bruiajul de afară ţinut afară, o singură legătură să existe; conecţia ta cu Dumnezeu pe toată perioada cît tu eşti în rugăciune cu Dumnezeu. Aici îmi aduc aminte de o istorioară în care se spune despre comandantul unui vas care era închis în camera lui la rugăciune, se întîmplase ceva şi un soldat a venit să aducă raportul, a intrat în cameră, a văzut pe comandantul lui în genunchi, s-a oprit si nu a vrut să-l dernajeze chiar dacă era ceva important de raportat. După un timp ce căpitanul îsi terminase rugăciunea s-a ridicat de pe genunchi, spunînd soldatului; “lîngă mine, cînd sunt în rugăciune de fiecare dată mai este un loc unde ai putea să stai şi tu, în acelaşi timp aş vrea să ştii, nimic nu mă poate deranja atunci cînd sunt în prezenţa “Căpitanului meu” (cu alte cuvinte atunci cînd sunt în odăiţa mea şi uşa am închis-o ca să stau în prezenţa Lui)”.
-Izolează-te,separă-te de lume intră în odăiţa ta…
***Nu uita închide uşa după tine, eşti în prezenţa Sa.

5. CÎND AI INTRAT ÎN ODĂIŢĂ, ROAGĂ-TE.
-Ce cuvînt măreţ: “Roagă-te”. Aici Isus nu spune hai să ne rugăm, hai să mai facem o rugăciune. Nu spune aşa ceva, El spune, “intră şi roagă-te”
-În cuvintele, hai să ne rugăm, mai există o altă posibilitate o altă alternativă, pe lîngă rugăciune, dar atunci cînd Isus a spus:”Roagă-te” a spus văzînd rugăciunea ca singura modalitate, singura şansă, singura posibilitate în care să ajungi în prezenţa Sa.
-Numai atunci cînd te rogi, te rogi, te rogi, numai atunci poţi să intrii în prezenţa Sa, daci”Roagă-te”.

6. ÎN ODĂIŢA TA FOLOSEŞTE-TE DE CREDINŢA TA
-Acolo lîngă tine în întunerecul odăiţei tale stă un Tată, Tatăl tău, căruia te rogi, El e acolo în ascuns, şi care tot în ascuns te vede, şi îţi va răsplăti…
***Nu sunt clipe mai frumoase pentru un creştin adevărat, decît acele clipe cînd în odăiţa lui se află în prezenţa Tatălui ceresc.

7. ÎN ODĂIŢA TA SE ÎNTÎMPLĂ LUCRURI MINUNATE
-În odăiţa ta se revarsă binecuvîntarea. Femeia văduvă şi săracă a închis uşa după copii ei a început să toarne untdelemn, acolo în odăiţă a curs atît de mult untdelemn încît a fost o mare binecuvîntare pentru ea şi copii ei:Atunci ea a plecat de la el. A inchis usa dupa ea si dupa copiii ei; ei ii apropiau vasele, si ea turna din untdelemn in ele. (2Reg.4:5).
-În odăiţa ta se întîmplă minuni. Elisei a intrat si a inchis usa dupa ei amandoi si s-a rugat Domnului. (2Reg.4:33).
-În odăiţa ta se redă viaţă: Fetiţa murise, dar intrarea în odăiţă a lui Isus împreună cu ucenici, cu mama şi tata feţiţei a adus pe fetiţă la viaţă. (Luca.8:50-56).
-În odăiţa ta se obţine mîntuirea – cazul lui Zacheu , Isus i-a zis: “Astazi a intrat mantuirea in casa aceasta, caci si el este fiul lui Avraam. (Luc.19:9).
-În odăiţă se revarsă Duhul Sfînt, peste ucenici în odaia de sus (Fapte.2).

8.ODĂIŢA LOCUL UNDE PREZENŢA DOMNULUI E DESĂVÎRŞITĂ.
-El stă în ascuns,
-El te vede în ascuns,
-El îţi va răsplăti.
*****Poţi să perzi lucruri în viaţă, poziţii, avere dar dacă nu ai pierdut “ODAIŢA TA” încă mai este speranţă.

~strainisicalatori~

(dutu)

Un gând despre „RUGĂCIUNEA DIN “ODĂIŢA TA”

Lasă un răspuns

