7 LECŢI PREDATE DE PROFESORUL “MULŢUMITOR”

7 LECŢI PREDATE DE PROFESORUL “MULŢUMITOR”  (Efeseni.5:1-20)      By David (duţu) Miclea


*Cuvîntul de aur: Multumiti totdeauna lui Dumnezeu Tatal, pentru toate lucrurile, in Numele Domnului nostru Isus Hristos.(Efeseni.5:20).

***LECŢILE UNUI MULŢUMITOR***

GÎNDURI DESPRE MULŢUMIT, DESPRE MULŢUMITOR
*Felul în care privim la lucrurile ce le avem, scoate în evidenţă caraterul din noi numit: “Mulţumitor” (duţu).
*Omul mulţumit este pe o treaptă mai jos decît cel mulţumitor (duţu).
*Mulţumitul are totdeauna loc pentru încă un pic(duţu).
*Mulţumitorul are din prisos (duţu).
*Mulţumitul n-a ajuns la ziua de recunoştinţă, ca să înceapă să îşi numere binecuvîntările (duţu).
*Mulţumitorul nu mai găseşte cifre pentru aş număra binecuvîntările, căci numărul lor e prea mare (duţu).
***Pentru a vedea diferenţa; e bine să ne uităm la cei 10 leproşi;
-9 din ei erau mulţumiţi (le lipsea ceva mergeau la familie).
-1 dintre ei era mulţumitor (nu îi mai lipsea nimic, de aceia s-a întors să Îi mulţumească lui Isus).

Dacă ajungem să spunem :”Mulţumesc” şi să devenim mulţumitori atunci am întrat să învăţăm : “LECŢILE UNUI MULŢUMITOR”

1. LECŢIA MULŢUMIRI = Am primit ceva şi spunem mulţumesc, avem cei şapte ani de acasă, suntem educaţi, bine crescuţi, respectoşi; Multumiti lui Dumnezeu pentru toate lucrurile; caci aceasta este voia lui Dumnezeu, in Hristos Isus, cu privire la voi. (1Tes.5:18).

2. LECŢIA RECUNOŞTINŢEI = Am primit ceva , şi trebuie să fim recunoscători, se gîndeşte cum să îi răsplătească binefăcătorului său: Cum voi rasplati Domnului toate binefacerile Lui fata de mine? (Ps.116:12). Voi inalta paharul izbavirilor si voi chema Numele Domnului; (Ps.116:13). imi voi implini juruintele facute Domnului in fata intregului Sau popor. (Ps.116:14). Atunci voi canta neincetat Numele Tau, si zi de zi imi voi implini juruintele. (Ps.61:8), “Voi cînta plin de mulţumire (duţu).

3. LECŢIA COBORÎRI /UMILINŢA = Am primit ceva , şi trebuie să ne micşorăm “Eul” din noi; Fariseul statea in picioare si a inceput sa se roage in sine astfel: „Dumnezeule, Iti multumesc ca nu sunt ca ceilalti oameni, hrapareti, nedrepti, preacurvari sau chiar ca vamesul acesta. (Luc.18:11).

4. LECŢIA DĂRNICIEI = Am primit ceva, şi trebuie să dăruim şi noi, aşa cum şi noi am primit de la alţi; Dati, si vi se va da; ba inca, vi se va turna in san o masura buna, indesata, clatinata, care se va varsa pe deasupra. Caci cu ce masura veti masura, cu aceea vi se va masura.” (Luc.6:38).

5. LECŢIA SĂNĂTĂŢI: Am primit ceva, inima devine veselă, faţa mai senină, parcă am un ospăţ necurmat în mine; Toate zilele celui nenorocit sunt rele, dar cel cu inima multumita are un ospat necurmat. – (Prov.15:15)

6. LECŢIA MATEMATICI = Am primit ceva, privim ca o binecuvîntare şi începem să ne numărăm binecuvîntările, Binecuvanta, suflete, pe Domnul si nu uita niciuna din binefacerile Lui! (Ps.103:2).

7. LECŢIA SLĂVIRII/A PROSLĂVIRI = Am primit ceva şi suntem gata cu cuvinte de laudă celui care ne-a daruit, fie că e vorba de Dumnezeu, de la care primim toate lucrurile, fie că e vorba de semeni noştri, care şi-au întins mina spre noi; Unul din ei, cand s-a vazut vindecat, s-a intors, slavind pe Dumnezeu cu glas tare. S-a aruncat cu fata la pamant la picioarele lui Isus si I-a multumit. Era samaritean. Isus a luat cuvantul si a zis: „Oare n-au fost curatati toti cei zece? Dar ceilalti noua unde sunt? Nu s-a gasit decat strainul acesta sa se intoarca si sa dea slava lui Dumnezeu?” Apoi i-a zis: „Scoala-te si pleaca; credinta ta te-a mantuit.”(Luca.17:15-19).

***Am o întrebare personală pentru tine:” Tu eşti “mulţumit” ori “mulţumitor”?

~străinişicălători~
(duţu)

Lasă un răspuns

