DUMNEZEU PENTRU FIUL RISIPITOR

DUMNEZEU PENTRU FIUL RISIPITOR (Luca.15:11-32) By David (duţu) Miclea

PILDA FIULUI RISIPITOR, VĂZUTĂ PRIN OCHI LUI DUMNEZEU, TATĂL.

1. DUMNEZEU, TATĂL I-A LĂSAT LIBERTATEA: Cel mai tanar din ei a zis tatalui sau: „Tata, da-mi partea de avere ce mi se cuvine.” Si tatal le-a impartit averea. (Luc.15:12), i-a împlinit dorinţa.

2. DUMNEZEU, TATĂL, A LUCRAT PENTRU POCĂINŢA LUI: Si-a venit in fire si a zis: „Cati argati ai tatalui meu au belsug de paine, iar eu mor de foame aici! Ma voi scula, ma voi duce la tatal meu si-i voi zice: „Tata, am pacatuit impotriva cerului si impotriva ta si nu mai sunt vrednic sa ma chem fiul tau; fa-ma ca pe unul din argatii tai.” (Luca.15:17-19).

3. DUPĂ TOT CE A FĂCUT, NICI UN REPROŞ, MAI DEGRABĂ O PRIMIRE BUNĂ: Si s-a sculat si a plecat la tatal sau. Cand era inca departe, tatal sau l-a vazut si i s-a facut mila de el, a alergat de a cazut pe grumazul lui si l-a sarutat mult. (Luc.15:20).

4. DUMNEZEU, TATĂL, ÎI ŞTERGE TRECUTUL, IERTÎNDU-I PĂCATUL: Si s-a sculat si a plecat la tatal sau. Cand era inca departe, tatal sau l-a vazut si i s-a facut mila de el, a alergat de a cazut pe grumazul lui si l-a sarutat mult. (Luc.15:20).

5. DUMNEZEU, TATĂL ÎL SCHIMBĂ: Dar tatal a zis robilor sai: „Aduceti repede haina cea mai buna si imbracati-l cu ea; puneti-i un inel in deget si incaltaminte in picioare. (Luc.15:22).

6. DUMNEZEU, TATĂL ÎL ACCEPTĂ DIN NOU, FĂCÎNDU-L COPILUL LUI: caci acest fiu al meu era mort, si a inviat; era pierdut, si a fost gasit.” Si au inceput sa se inveseleasca. (Luc.15:24).

7. DUMNEZEU, TATĂL, ÎI I-A APĂRAREA, ÎL JUSTIFICĂ: Dar trebuia sa ne inveselim si sa ne bucuram, pentru ca acest frate al tau era mort, si a inviat, era pierdut, si a fost gasit.” (Luc.15:32).

~străinişicălători~
(duţu)

Lasă un răspuns

