CINA DOMNULUI NE VORBEŞTE

CINA DOMNULUI NE VORBEŞTE (Marcu.14:22-25) By David (duţu) Miclea


*Cuvîntul de aur: Pe cand mancau, Isus a luat o paine; si, dupa ce a binecuvantat, a frant-o si le-a dat, zicand: „Luati, mancati, acesta este trupul Meu.” Apoi a luat un pahar si, dupa ce a multumit lui Dumnezeu, li l-a dat, si au baut toti din el. Si le-a zis: „Acesta este sangele Meu, sangele legamantului celui nou, care se varsa pentru multi. Adevarat va spun ca, de acum incolo, nu voi mai bea din rodul vitei, pana in ziua cand il voi bea nou in Imparatia lui Dumnezeu.” (Marcu.14:22-25).

 

1.DE TRECUT – POMENIRE (vers.22a ; 23a). -Pîinea o pomenire despre trupul Său care s-a frînt pentru noi păcătoşi: Apoi a luat paine; si, dupa ce a multumit lui Dumnezeu, a frant-o si le-a dat-o, zicand: „Acesta este trupul Meu care se da pentru voi; sa faceti lucrul acesta spre pomenirea Mea.” (Luc.22:19) Si, dupa ce a multumit lui Dumnezeu, a frant-o si a zis: „Luati, mancati; acesta este trupul Meu care se frange pentru voi; sa faceti lucrul acesta spre pomenirea Mea.” (1Cor.11:24).
-Rodul viţei, o pomenire despre sîngele Său care s-a scurs pentru noi păcătoşi: Tot astfel, dupa Cina, a luat paharul si a zis: „Acest pahar este legamantul cel nou in sangele Meu; sa faceti lucrul acesta spre pomenirea Mea, ori de cate ori veti bea din el.” (1Cor.11:25).

 

 

2. DE PREZENT – PĂRTĂŞIE (22b; 23b).
– a frant-o si le-a dat (vers.22b).
– li l-a dat (vers.23b).
-au baut toti din el- părtăşie = împreună Isus cu ucenici Săi(vers.23c).

 

 

3. DE VIITOR – ÎNTÎLNIRE (vers.25)
– Adevarat va spun ca, de acum incolo, nu voi mai bea din rodul vitei, pana in ziua cand il voi bea nou in Imparatia lui Dumnezeu.”
-Fericita întîlnire, din nou, Isus cu ucenici pe noile plaiuri: Va spun ca, de acum incolo nu voi mai bea din acest rod al vitei, pana in ziua cand il voi bea cu voi nou in Imparatia Tatalui Meu.” (Mat.26:29).

***Nu uita La Cina Domnului te afli în prezenţa Lui.

~străinişicălători~
(duţu)

One thought on “CINA DOMNULUI NE VORBEŞTE

Lasă un răspuns

