DECLARAŢII FĂCUTE DE EL INSUŞI

DECLARAŢII FĂCUTE DE EL INSUŞI (Ioan.6:32-59)     By David (duţu) Miclea

*Cuvîntul de aur: Eu sunt Painea vietii. (Ioan.6:48).

Oameni aveau întrebări cu privire la Isus, şi de aceia El dorea să ştie ce zic şi ucenici Lui despre El, în acelaşi timp El însuşi mărturiseşte despre El: Isus a venit in partile Cezareii lui Filip si a intrebat pe ucenicii Sai: „Cine zic oamenii ca sunt Eu, Fiul omului?” (Mat.16:13) Declaraţi făcute de Isus în Evanghelia după Ioan:
1. APARATORUL VOSTRU: Dar Isus le-a zis: „Eu sunt, nu va temeti!” (Ioan.6:20). Eu sunt Painea vietii. (Ioan.6:48).
2. PÎINEA VIEŢII: Isus le-a zis: „Eu sunt Painea vietii. Cine vine la Mine nu va flamanzi niciodata; si cine crede in Mine nu va inseta niciodata. (Ioan.6:35).
3. PIINEA COBORATA DIN CER: Iudeii carteau impotriva Lui, pentru ca zisese: „Eu sunt Painea care S-a coborat din cer.” (Ioan.6:41).
4. PIINEA VIE: Eu sunt Painea vie care s-a coborat din cer. Daca mananca cineva din painea aceasta, va trai in veac; si painea pe care o voi da Eu este trupul Meu pe care Il voi da pentru viata lumii.” (Ioan.6:51).
5. LUMINA LUMII: Isus le-a vorbit din nou si a zis: „Eu sunt Lumina lumii; cine Ma urmeaza pe Mine nu va umbla in intuneric, ci va avea lumina vietii.” (Ioan.8:12).
6. UŞA: Eu sunt Usa. Daca intra cineva prin Mine, va fi mantuit; va intra si va iesi si va gasi pasune. (Ioan.10:9).
7. PĂSTORUL CEL BUN: Eu sunt Pastorul cel bun. Pastorul cel bun Isi da viata pentru oi. (Ioan.10:11). Eu sunt Pastorul cel bun. Eu Imi cunosc oile Mele, si ele Ma cunosc pe Mine, (Ioan.10:14).
8. ÎNVIERA ŞI VIAŢA: Isus i-a zis: „Eu sunt Invierea si Viata. Cine crede in Mine, chiar daca ar fi murit, va trai. (Ioan.11:25).
9. CALEA, ADEVĂRUL ŞI VIAŢA: Isus i-a zis: „Eu sunt Calea, Adevarul si Viata. Nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine. (Ioan.14:6).
10. ADEVARATA VITA: Eu sunt adevarata Vita, si Tatal Meu este Vierul. (Ioan.15:1).
Eu sunt Vita, voi sunteti mladitele. Cine ramane in Mine si in cine raman Eu aduce mult rod; caci despartiti de Mine nu puteti face nimic. (Ioan.15:5).
11.EU SUNT: Ei I-au raspuns: „Pe Isus din Nazaret!” Isus le-a zis: „Eu sunt!” Iuda, vanzatorul, era si el cu ei. (Ioan.18:5). Cand le-a zis Isus: „Eu sunt”, ei s-au dat inapoi si au cazut jos la pamant. (Ioan.18:6).
12. FIUL LUI DUMNEZEU: cum ziceti voi ca hulesc Eu, pe care Tatal M-a sfintit si M-a trimis in lume? Si aceasta, pentru ca am zis: „Sunt Fiul lui Dumnezeu!” (Ioan.10:36).

ÎN CONCLUZIE:
Toate aceste declaraţi reprezintă o relaţie strînsă pe care Isus o are cu Tatăl şi cu urmaşi Lui.
~străinişicălători~
(duţu)

Lasă un răspuns

