VOI SLUJIŢI DOMNULUI

VOI SLUJIŢI DOMNULUI

*Cuvîntul de aur:   Orice faceti sa faceti din toata inima, ca pentru Domnul, nu ca pentru oameni, ca unii care stiti ca veti primi de la Domnul rasplata mostenirii. Voi slujiti Domnului Hristos. (Col.3:23-24)

SLUJITOR – A fi angajat a munci pentru altul, a fi la dispoziţia unui stăpîn, a servi pe cineva.

SCOP = Tinta, obectivul catre care cineva tinde, ceea ce îsi propune cineva să înfăptuiească.

SCOPUL SLUJIRII  = Mîntuire sufletului nostru Astfel, dar, preaiubitilor, dupa cum totdeauna ati fost ascultatori, duceti pana la capat mantuirea voastra, cu frica si cutremur, nu numai cand sunt eu de fata, ci cu mult mai mult acum, in lipsa mea. (Filip.2:12)

 

MOTIVATIA = Toate motivele, acţiunile, modul de comportare c care îl determină pe cineva  ca să îşi atingă scopul.

MOTIVATIA SLUJIRI

-Să slujim cu motivaţii corecte

(Samule 17)Istoria din valea Terebinţilor ne prezintă o motivaţie corecta pe care David a avut-o în slujirea lui.

Dacă vă aduce-ti aminte Israelul era aşezat în linie de bătaie, dar erau plini de frică în faţa unei NAMILĂ DE OM, GOLIAT, care din cînd în cînd seara şi dimineaţa , venea şi blestema oştirea lui Israel Goliat era un uriaş, aproximativ 3 metri în înălţime , zale, armură . 60 KG ,Vîrful suliţei era de  7 kg

Dati-mi un om să mă lupt cu el (vers.10)  Saul şi ostaşi lui puternici erau înspăimîntaţ, cuprinşi de o mare frica (vers.11) tremurau.. Era nevoie de un om, căci lupta era 1 la 1, dar nu se găsea nimenea să lupte cu Goliat.

Saul ca un împărat şi om politic a vrut să motiveze pe soldaţi lui, războiul trebuia căştigat, Iata cu ce motivaţie vine Saul ca să îşi atingă scopul: „Dacă-l va omorî cineva, împăratul îl va umplea de bogăţii, îi va da de nevastă pe fiică-sa, şi va scuti de dări casa tatălui său în Israel.” (vers.25) . ce oferta buna, dar cine să îşi pună în joc viaţa…

Oferta e bună, dar cu prostul nu te poţi pune ma va doborî la pămînt, aşa că mai bine sărac şi în viaţă, decît cu avere,ginerele împăratului şi mort, nu cuteze nimeni.

Apare însa un tinerel cu părul bălai, cu o traista de pastor , cu o praştie fara pietre, care înaintează spre Saul: Mă duc eu.. „Cine este Filisteanul acesta, acest netăiat împrejur, ca să ocărască oştirea Dumnezeului celui viu?” v.26 b şi în versetul 37 David adaugă: „Domnul, care m-a izbăvit din ghiara leului, şi din laba ursului, mă va izbăvi şi din mâna acestui Filistean.”Aici putem să observăm motivaţia lui David

Pe el nu l-a motivat oferta lui Saul deşi era bună, el a văzut cum un netăiat împrejur îl bleastămă pe Dumnezeu, e onoarea lui Dumnezeu dejosită, el a fost gata să apere onoarea lui Dumnezeu.David nu pleacă la luptă numai un simplu reprezentat a lui Israel, ci ca un reprezentat a lui Dumnezeu.

Care este motivaţia slujiri tale, ce te motivează să vi la biserică?,te împing părinţi te obligă păstorul comitetul?

Motivaţia lui David era în întregime pentru Dumnezeu, gloria,onoarea lui Dumnezeu100%

Pavel ne învaţă (Col.3:23) Orice faceţi, să faceţi din toată inima, ca pentru Domnul, nu ca pentru oameni

Dacă slujim prin predică, cântare, poezie sau altă slujire să o facem cu motivaţia ca Dumnezeu să fie Glorificat

 

CUM SE FACE SLUJIREA:

  1. DIN TOATĂ INIMA

 Acum, temeti-va de Domnul si slujiti-I cu scumpatate si credinciosie. Departati dumnezeii carora le-au slujit parintii vostri dincolo de Rau si in Egipt si slujiti Domnului. (Ios.24:14)

-cu frica,

-cu scumpătate,

-cu credincioşie.

 

2.CU O DĂRUIRE TOTALĂ 100% PENTRU DOMNUL

– Se spune ca odata demult de tot o gaină şi un porc treceau pe lîngă o băcănie, privind mai bine văd un anunţ mare deasupra clădiri: “ACHIZIŢIONĂM ŞUNCĂ ŞI OUA” Foarte intersant spune găina şi uşor de realizăt… uşor de spus zice porcul; pentru tine însemnează contribuţie, să donezi ouă, dar pentru mine însemnează DEDICARE TOTALĂ/ SACRIFICIU.

O ri de cite ori aducem o jertfă e nevoie de a plăti un cost, pe care nu tot deauna suntem înstare să-l plătim.. în V.T. o jertfă era adusă moartă şi aşezată pe altar, Pavel în N.T. ne aduce o ştire zguduitoare, jertfa trebuie adusă vie pe altar : Va indemn, dar, fratilor, pentru indurarea lui Dumnezeu, sa aduceti trupurile voastre ca o jertfa vie, sfanta, placuta lui Dumnezeu: aceasta va fi din partea voastra o slujba duhovniceasca. (Rom.12:1).

Ce rău cu jertfa aceasta, cînd altarul se încălzeşte, şi începe să ne frigă,nu mulţi rămîn să aducă jertfa/slujirea complectă, sunt prea arşi, prea fripţi şi sar jos …

 

3.CA PENTRU DOMNUL

-fără cîrtire,

-fără interese personale

-fără prefăcătorie

-cu inima frîntă

*Apostolul Pavel vorbind despre slujirea “CA PENTRU DOMNUL “ ne spune:  Am slujit Domnului cu toata smerenia, cu multe lacrimi si in mijlocul incercarilor pe care mi le ridicau uneltirile iudeilor.

Stiti ca n-am ascuns nimic din ce va era de folos si nu m-am temut sa va propovaduiesc si sa va invat inaintea norodului si in case  si sa vestesc iudeilor si grecilor pocainta fata de Dumnezeu si credinta in Domnul nostru Isus Hristos. (Fapte.20:19-21)

1. Cu toata smerenia; (vers.19)
2. Cu multe lacrimi; (vers.19)
3. In mijlocul incercarilor; (vers.19)
4. Am făcut o slujbă transparenta, sinceră cinstită, pe faţă (vers.20 si vers.27)
5. Fara frica; (vers.20)
6. Ajutand pe cei slabi; (Fapt.Cap.20:35)
7. Dandu-se pilda pe sine in toate privintele…(Fapt.Cap.20:35)

Avînd un singur scop = mîntuirea voastră

 

4.CU ACEIAŞI DARUIRE NE ŢINÎND CONT DE CIRCUMSTANŢELE VIEŢII

-mai multi , sau mai putini la biserica, am cîntat, am predicat, am slujit.

-cînd am fost văzut, sau cînd nu am fost văzut, in cor, la amvon, la uşă, ori în parking la păzit de maşini, am slujit cu aceeiaşi daruire.

-cînd am fost apreciat, ori cînd n-am fost apreciat, nu mi-ai văzut nimeni munca şi osteneala mea, am slujit cu dăruire.

-cînd sunt liber ori închis  am aceiaşi daruire, în butuci ori în lanţuri, trăiesc cu aceiaşi daruire avînd aceiaşi motivaţie, glorificarea lui Dumnezeu, vroind să ating acelaşi scop= mîntuirea sufletelor.

-fac totul nu pentru lauda din partea oamenilor, ci pentru al glorifica pe Dumnezeu.

 

5.RĂSPLATA ADEVĂRATEI SLUJIRI (vers.24)

Dumnezeu nu îşi va lăsa niciodată slujitorul Lui ne răsplătit.

1. O slujire bună răsplăteşte ambele părţi (Proverbe 25:13; 27:18; 1 Corinteni 8:12-15)

2. Răsplata şi bucuria slujirii vor determina locul de slujire în Împărăţia lui Dumnezeu (Matei 25:21-23; Luca 19:17-19)

 

Inaltul model al slujiri este Domnul Isus, care s-a plecat de a spălat picioarele ucenicilor Lui, dîndune o pildă ca şi noi să facem la fel.

Crucea de la Golgota e semnul iubiri lui Dumnezeu, care prezintă marea iubire, o slujire ascultătoare pînă la moarte şi încă moarte de cruce..

Ştergarul e semnul slujiri în umilinţă în răbdare, în supunere , eşti gata  să iei ştergarul începînd din aceasta seară, şi să-L slujeşti pe Domnul cu adevărat…

E cineva, Ioane, Petre, Maria….

 

~strainisicalatori~

(duţu)

Lasă un comentariu